Helpt deze Asser onderneming de retail uit het slob?

Helpt deze Asser onderneming de retail uit het slob?

Wie door de Asser binnenstad loopt, zal het niet ontgaan. Veel lege winkelpanden, tegenvallende bezoekersaantallen. Is een historisch winkelcentrum als de Asser binnenstad nog te redden? Volgens Asser ondernemer Arnoud Kuipers wel. “Er moet natuurlijk veel gebeuren, maar ik denk zeker dat veel winkels nog bestaansrecht hebben in een binnenstad zoals Assen. Vooral kleine zelfstandige winkels die zich weten te onderscheiden van de massa moeten de aantrekkingskracht van het centrum worden.

Arnoud Kuipers is oprichter van het marketingbureau 123aftersales en helpt met zijn concept winkeliers en bedrijven om meer uit hun bestaande klantenbestand te halen. 123aftersales adviseert of neemt de gehele of een gedeelte van de aftersales voor bedrijven uit handen.
“Veel bedrijven richten zich enkel op het binnenhalen van nieuwe klanten, wat natuurlijk prima is. Maar wat doe je vervolgens met de klanten als ze eenmaal bij je gekocht hebben? Daar zie ik voor de retail nog erg veel kansen.”

Service, Service en nog eens Service!

Volgens Arnoud Kuipers is de redding van de retail: sublieme serviceverlening.
“De klant heeft de moeite genomen om naar de stad te komen en jouw winkel te bezoeken, in plaats van op de bank online te shoppen. Dus beloon die klant met sublieme service. Haal alles uit de kast om de klant te ontzorgen en zorg voor ‘zeer tevreden klanten’. Alleen leveren wat ze van je verwachten is niet voldoende, doe iets extra’s. Iets wat ze bij de meeste webshops niet krijgen. Excelleer in service, maar vraag ook feedback van je klanten. Alleen dan weet je wat jouw verbeterpunten zijn en kun je de bedrijfsvoering daarop aanpassen.”

Veel MKB-bedrijven doen nog maar weinig aan aftersales. Vaak is het een tekort aan tijd. De bedrijven zijn elke dag weer bezig met de waan van de dag. De klant die drie weken geleden iets  gekocht heeft, krijgen geen aandacht meer. Een gemiste kans, weet je wel zeker dat deze klant 100% tevreden is?
123aftersales helpt deze bedrijven om contact te houden met hun klant en zorgen dat de tevreden klant een ‘zeer tevreden klant’ wordt. 123aftersales heeft hiermee een uniek concept in handen.
Bekijk de website www.123aftersales.com voor aanvullende informatie.

Comments

comments